PROGRAMIN ADI Uçucu Kabin Memuru (Uçucu Host/Hostes) Temel Eğitim
DERS SAATİ 120 Saat  + İngilizce Eğitimi
DERS SÜRESİ 3 AY
KATILIM ŞARTI En az Lise Mezunu Olmak
18-35 yaş aralığı
Bayanlarda 155cm – 180cm,
Baylarda 165cm – 185 cm boy kilo orantılı
En az orta düzeyde İngilizce bilmek (Intermediate-B2)
Fiziki engeli olmayan ve sağlık durumu açısından uçuşa müsait olan
Haftada 3 Gün SABAH SINIFI
09:00 – 13:00
AKŞAM SINIFI
18:30 – 20:30

Eğitim Programı İçeriği

Kabin Memuru Temel Eğitimi:

Kabin Memuru, Kabin Amiri, Kabin Hizmetleri Müdürü Görev ve Sorumlulukları
Komuta Zinciri
Sivil Havacılık Otoriteleri
Havacılık Kuralları ve Havacılık Terminolojisi,
Uçuş Teorisi Aerodinamik, Meteoroloji
Greenwich yerel saati ve Yerel Saatler
Havalimanı Kodları
Ekip Uçuş Saati ve Sınırlamaları
Yer Hizmetleri, Rezervasyon, Bilet Satış, Uçuş Kayıt, Yolcu Alımı, Temizlik Ünitesi
Uçakla İlgili Genel Bilgiler 
Meteoroloji , Bulut Tanımı, Atmosfer Tanımı, Rüzgar Tarifi
Uçak ve Uçuş Evrakları, Genel Dökümanlar, Ekip Evrakları
Göreve Gelirken Çantada Bulunması Gerekenler
Gümrük Kuralları ve Evrakları
İlk yardım ve Doktor Kitleri Taşıma Kuralları ve Formları
Üniforma Kıyafet ve Aksesuar
Yolcu Kayıt Öncesi Kabin Hazırlığı
Yolcu Prosedürleri
Türbülans Tedbirleri ve Anonsu
Karşılama, Uğurlama
Uygulamalı İçecek, Kahvaltı, Sıcak Yemek Servisi
Yangın ve Yangınla Mücadele
Oksijen ve İnsan Hayatı
Basınç Kaybı , Ani Tazyik Boşalması (Decompressıon) Prosedürleri
Kabin Tanımı
Kapıların Tanıtılması ve Acil Durum Açılımı
Kabinin ve Yolcuların Acil Durum Duruma Hazırlanması ve Verilecek Komutlar
Çarpma Pozisyonları
Kokpit’ten Gelecek Komutlar ve Verilecek Emirler
Suya İniş Prosedürü ve Verilecek Emirler
Can Yeleği Tanıtımı , Kullanımı ve Yerleri
Pilotun İş Göremez Duruma Gelmesi
Kurtarma Sinyal Aleti ve Hayatta Kalma Kit Tanıtımı ve Kullanımı
Tahliye ( Canlandırma )
Uçak Kaçırma, Sabotaj Ve Bomba İhbarı Durumunda Kabin Memurunun Davranış Biçimi

A1 Düzeyindeki Bir Kursiyer


1. Sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın ifadeleri anlayabilme ve kullanabilmeleridir. Kendini veya bir başkasını tanıtabilme ve bir kişiye kendisiyle ilgili (oturduğu yer, ilişkisi, sahip olduğu şeyler, vb.) sorulara cevap verebilmeleridir. Kendisiyle konuşan kişinin yavaş ve anlaşılır konuşması durumunda onunla iletişim kurabilmektir.
2. İlanlar, afişler ya da kataloglarda yer alan basit cümleleri anlayabilmeleridir.
3. Oturduğu yer ve tanıdığı kişileri betimlemek için basit deyimler ve tümceler kullanabilmelidir.
4. Basit, kısa bir mektup yazabilmek, bir soruşturmaya ilişkin kısa kişisel ayrıntıları aktarabilmek; söz gelimi bir form doldururken, ulusunu, adını, soyadını, yaşını ve adresini yazabilmelidir.
5. Kimi sözdizimsel yapılar ve ezberlenmiş bir dağarcığa ilişkin basit dilbilgisel biçimler üzerinde sınırlı da olsa bir denetime sahip olmalarını sağlayabilmelidir.

A2 Düzeyindeki Bir Kursiyer


1. Yalın ve kişisel bilgiler ve aile bilgileri, alışveriş, yakın çevre, iş ile ilişkili alanlarda sıklıkla kullanılan deyimleri anlayabilmelidir. Bildik ve alışılagelen konular üzerinde yalın ve dolaysız bilgi alışverişini gerektiren basit ve bildik etkinlikler çerçevesinde iletişim kurabilmelidir.
2. Eğitimini, dolaysız çevresini yalın yollardan betimleyebilmek ve dolaysız gereksinimlerine denk düşen konuları anlatabilmelidir.
3. Kişiyi yakından ilgilendiren konulara ilişkin anlatımları ve sıklığı son derece yüksek bir söz dağarcığını anlayabilmesidir. Gazete ilanının, yalın ve basit iletilerin temel anlamını kavrayabilmesidir.
4. Kısa ve çok yalın metinleri okuyabilmeli, reklam, prospektüs, menü ve tarife gibi gündelik belgelerde öngörülen özel bir bilgiyi bulabilmeli, kısa ve yalın kişisel mektupları okuduğunda anlayabilmelidir.
5. Bilindik konu ve etkinliklerde yalın ve doğrudan bilgi alışverişinden başka bir şey gerektirmeyen basit ve alışılagelen etkinlikler sırasında iletişim kurabilmeli, genel olarak bir konuşmayı yeterince anlamasa da çok kısa iletişim alışverişinde bulunabilmelidir.
6. Ailesini ve öteki kişileri, yaşam koşullarını, eğitimini ve güncel ya da yakın mesleki etkinliğini yalın öğelerle betimlemek için bir dizi cümleden ya da anlatımdan yararlanabilmelidir.
7. Basit ve kısa not ve mesajlar yazabilmeli, çok basit kişisel bir mektup, örneğin bir teşekkür mektubu yazabilmelidir.
8. Temel dizgesel yanlışları yapmasına rağmen basit yapıları doğru biçimde kullanabilmelidir.

B1 Düzeyindeki Bir Kursiyer

1. Açık ve standart bir dil kullanıldığında ve iş, okul, eğlence vb. bildik şeyler söz konusu olduğunda konuları anlayabilmeli, erek dilin konuşulduğu bir bölgeye yapılan yolculuk sırasında karşılaşılan durumların çoğunda sorunların altından kalkabilmeli, bildik ve ilgi alanına giren konular üzerine yalın ve tutarlı bir
söylem üretebilmelidir.
2. Bir olayı, bir deneyimi ya da bir düşü anlatabilmeli, bir beklentiyi betimleyebilmeli ve bir projeye veya bir düşünceye ilişkin gerekçeler ya da açıklamaları kısaca dile getirebilmelidir.
3. Açık ve uygun bir dil kullanıldığında ve iş, okul, eğlence, vb. bildik konular söz konusuysa, temel öğeleri anlayabilmek, göreceli olarak yavaş ve tane tane konuşulması durumunda güncel olaylar ve kişisel veya mesleki olarak ilgisini çeken birçok radyo ve televizyon yayınının özünü anlayabilmelidir.
4. Temelde gündelik ya da mesleğine ilişkin bir dilde kaleme alınmış metinleri anlayabilmeli, olaylara ilişkin betimlemeleri, duyguların betimini ve kişisel mektuplarda yer alan dilekleri anlayabilmelidir.
5. Konuşulan yabancı dilin kullanıldığı bölgeye yaptığı bir yolculuk sırasında karşılaşılabilecek durumların birçoğuyla başa çıkabilmeli, bir hazırlık yapmaksızın, bildik ya da kişisel ilgi alanına giren veya gündelik yaşama ilişkin (örneğin aile, boş zaman etkinlikleri, iş, seyahat ve güncel olaylar) bir konuşmaya
katılabilmelidir.
6. Açık bir biçimde yapılandırılmamış ve geçiş yerleri örtük kalmış olsa bile uzun bir söylevi anlayabilmeli, televizyon yayınlarını ve filmleri fazladan bir çaba göstermeksizin anlayabilmelidir. Uzun, karmaşık, olgusal ve yazınsal metinleri anlayabilmek, biçim farklılıklarını değerlendirebilmeli ve uzmanlık alanlarında yazılmış ve alanıyla ilgili olmasa bile uzun teknik yönergeleri anlayabilmelidir.
7. Sözcükleri uzun uzadıya aramak zorunda kalmaksızın doğallıkla ve akıcı bir biçimde kendini ifade edebilmeli, toplumsal ya da mesleki ilişkiler için dili esnek ve etkin bir biçimde kullanabilmeli, düşüncelerini ve görüşlerini kesinlik içinde dile getirebilmeli ve konuşmalara uygun durumlarda müdahale edebilmelidir.
8. Karmaşık konuların açık ve ayrıntılı betimlemelerini, bunlara bağlı konularla bütünleştirerek, kimi noktaları geliştirerek ve söz aldığında bunları uygun bir biçimde tamamlayarak sunabilmeli, açık ve yapılandırılmış bir metin içinde düşüncelerini dile getirebilmeli ve bakış açısını geliştirebilmelidir.
9. Bir mektupta, bir denemede ya da bir tutanakta önemli gördüğü noktaları vurgulayarak karmaşık konuları kaleme alabilmeli, alıcıya uygun bir üslup benimseyebilmeli, aile, boş zaman etkinlikleri ve ilgi alanları, iş, yolculuklar ve güncel olaylar gibi konularda kimi duraksamalar ve dolaylamalara karşın başarılı iletişim kurabilmek için yeterince dilsel olanaklara ve sözcük dağarcığına sahip olabilmeli, öngörülebilen durumlarda sıklıkla karşılaşılan yapılar ve “şemalar” dağarcığını oldukça düzgün bir biçimde kullanabilmelidir.
10. Bildik ya da kişisel ilgi alanlarına giren konularda başbaşa sürdürülen bir konuşmayı yüreklendirebilmeli, destekleyebilmeli ve sonlandırabilmelidir. Karşılıklı anlaşılmayı doğrulamak için birisinin söylediğini ya da bir bölümünü yineleyebilmeli, bir dizi kısa, yalın ve ayrık öğeyi bir dizi çizgisel zincirleme diziliş içinde
bağlayabilmelidir.

B2 Düzeyindeki Bir Kursiyer

1. Uzmanlık alanına ilişkin teknik bir tartışma da dahil olmak üzere karmaşık bir metin içindeki somut ya da soyut konuların özünü anlayabilmeli, doğal bir konuşmacıyla ne kendisi ne de karşısındaki için bir gerilim içermeyen bir konuşma türünden durumlarda belli bir doğallık ve rahatlık derecesiyle iletişim kurabilmeli, geniş bir konu dizisi içinde kendini açık ve ayrıntılı bir biçimde dile getirebilmeli, güncel bir konuya ilişkin görüş bildirebilmeli ve farklı olasılıkların avantaj ve sakıncalarını sergileyebilmelidir.
2. Oldukça uzun konferans ve söylevleri anlayabilmeli ve hatta konuyu göreceli olarak biliyorsa karmaşık bir görüşü izleyebilmelidir. Güncel olaylara ilişkin televizyon yayınlarının, haberlerin ve filmlerin birçoğunu anlayabilmelidir.
3. Yazarlarının özel bir tutum ve belli bir bakış açısı benimsediği çağdaş sorunlar üzerine yazılmış makaleleri ve tutanakları okuyabilmeli ve düzyazı biçiminde kaleme alınmış bir yazınsal metni anlayabilmelidir.
4. Bir anadili İngilizce konuşan biri ile sıradan bir etkileşimi olanaklı kılan doğallık ve rahatlık derecesinde konuşabilmeli, bildik durumlarda bir konuşmaya etkin bir biçimde katılabilmeli, görüşlerini sunabilmeli ve savunabilmelidir.
5. İlgi alanlarına ilişkin olarak geniş bir konu dizisi içinde anlatmak istediklerini açık ve ayrıntılı bir biçimde dile getirebilmeli, güncel bir konuyla ilişkili olarak bir bakış açısı geliştirebilmeli ve farklı olasılıkların üstünlüklerine ve sakıncalarına ilişkin açıklama getirebilmelidir.
6. İlgi alanlarına ilişkin olarak geniş bir konu dizisi içinde açık ve ayrıntılı metinler yazabilmeli, bir bilgi aktararak ya da belli bir görüşe ilişkin olarak bu görüş doğrultusunda ya da karşıt gerekçeler sergileyen bir deneme ya da tutanak yazabilmelidir. Olaylara ve deneyimlere ilişkin kişisel görüşlerini vurgulayan
mektuplar yazabilmelidir.
7. Açık betimlemeler yapabilmeli, bakış açısını dile getirebilmeli ve sözcüklerini gözle görünür bir biçimde aramaksızın bir uslamlama geliştirebilmek için oldukça geniş bir dil dizisine sahip olabilmelidir.
8. Oldukça yüksek bir dilbilgisel denetim düzeyi ortaya koyabilmeli, yanlış anlamalarla sonuçlanan yanlışlar yapmamalı ve genellikle yanlışlarını kendi kendine düzeltebilmelidir.
9. Oldukça düzenli bir akıcılıkla göreceli olarak uzun bir konuşma yapabilmeli; yapıları ve deyişleri ararken duraksamalar yapsa da, uzun duraklarla pek karşılaşmamalıdır.
10. Yeri geldiğinde alabilmeli ve henüz incelikle olmasa bile bir konuşmayı gerektiğinde sonuçlandırabilmelidir. Bildiği konularda, anladığını doğrulayarak, başkalarından yardım alarak, vb. tartışmayı rahatlıkla sürdürebilmelidir. Uzun bir söz alış sırasında kimi “sıçramalar” ortaya çıksa bile tümcelerini açık ve tutarlı bir şekilde ifade etmeye çalışabilmektir.

C1 Düzeyindeki Bir Kursiyer

1. Uzun ve zorlu metinlerden oluşan geniş bir basamağı anlayabilmeli ve örtük anlamları kavrayabilmelidir. Sözcüklerini uzun uzadıya aramak zorunda olmaksızın doğal ve akıcı bir biçimde kendini ifade edebilmeli, toplumsal, mesleki ya da akademik yaşamı içinde dilini esnek ve etkin bir biçimde kullanabilmelidir.
Karmaşık konularda açık ve dizgeli bir biçimde kendini anlatabilmeli ve düzenleme, eklemleme ve söylem bağdaşıklığı açık bir biçimde yapılandırılmamış ve geçiş yerleri örtük kalmış olsa bile uzun bir söylevi anlayabilmelidir. Televizyon yayınlarını ve filmleri fazladan bir çaba göstermeksizin anlayabilmektir.
2. Uzun, karmaşık, olgusal ve yazınsal metinleri anlayabilmeli, biçim farklılıklarını değerlendirebilmeli, uzmanlık alanlarında yazılmış ve alanıyla ilgili olmasa bile uzun teknik yönergeleri anlayabilmelidir.
3. Sözcüklerini uzun uzadıya aramak zorunda kalmaksızın doğallıkla ve akıcı bir biçimde kendini ifade edebilmeli, toplumsal ya da mesleki ilişkiler için dili esnek ve etkin bir biçimde kullanabilmelidir. Düşüncelerini ve görüşlerini kesinlik içinde dile getirebilmeli ve konuşmalara uygun durumlarda müdahale
edebilmelidir.
4. Karmaşık konuların açık ve ayrıntılı betimlemelerini, bunlara bağlı konularla bütünleştirerek, kimi noktaları geliştirerek ve söz aldığında bunları uygun bir biçimde tamamlayarak sunabilmelidir.
5. Açık ve yapılandırılmış bir metin içinde düşüncelerini dile getirebilmeli, bakış açısını geliştirebilmeli, bir mektupta, bir denemede ya da bir tutanakta önemli gördüğü noktaları vurgulayarak karmaşık konuları kaleme alabilmelidir. Alıcıya uygun bir üslup benimseyebilmeli, genel, eğitsel, mesleki ya da boş zaman
etkinlikleri gibi geniş bir konu dizisi içinde, söylemek istediği konuda kendini kısıtlama zorunluluğu duymaksızın, açık ve uygun bir düzeyde dile getirebilmesine olanak tanıyan anlatım biçimini seçebileceği geniş bir söylem dizisine sahip olabilmelidir.
6. Yüksek bir dilbilgisi düzeyine sahip olmalı; dizgesel yanlışları azaltabilmeli, saptamaları güç ve ortaya çıktıklarında konuşucu kendi kendisine hatalarını düzeltebilmesini sağlamalıdır.
7. Neredeyse bir güç harcamaksızın kolaylıkla ve doğal bir biçimde kendini dile getirebilmelidir, yalnızca kavramsal olarak güç bir konu söylemin doğallığını ve akıcılığını bozabilir.
8. Sözlerine giriş olarak, söz almak ya da düşündüğü sırada sözü elinde tutmak amacıyla zaman kazanmak için yaygın söylemsel işlevler dağarcığından uygun bir anlatımı seçebilmelidir.
9. Yapılaştırma ve eklemlemeye ilişkin dilsel araçların denetimli bir kullanımını ortaya koyarak açık, akıcı ve yeterince yapılaştırılmış bir metin üretebilmelidir.

C2 Düzeyindeki Bir Kursiyer

1. Okuduğu ve duyduğu her şeyi neredeyse bir çaba göstermeksizin anlayabilmeli, farklı kaynaklardan yazılı ve sözlü olgu ve kanıtları tutarlı bir biçimde özetleyerek yeniden oluşturabilmeli, doğal bir biçimde, son derece akıcı ve kesin olarak kendini ifade edebilmeli ve karmaşık konularla bağlantılı ince anlam
farklılıklarını ayırt edebilmelidir.
2. İster yüz yüze isterse medyada ve hızlı konuşulduğunda özel bir şiveyi tanıyacak zamanının olması koşuluyla, sözlü dili anlamada hiçbir güçlükle karşılaşmadan anlayabilmelidir.
3. Düşüncelerinin ince anlam ayrıntılarını vurgulamasını, ayırmasını ya da açıklıkla aktarabilmesini sağlayan dilsel biçimler altında dile getirilmesi konusunda son derece geniş esneklik göstererek o dile ilişkin deyişlerde ve bildik anlatımlarda yeterince ustalaşmalıdır.
4. Dikkati başka bir noktaya odaklanmış olsa bile (örneğin bir şeyi planlama ya da başkalarının tepkilerinin gözlemlenmesi), karmaşık bir dilde yüksek bir dilbilgisellik derecesini elinde bulundurabilmelidir.
5. Doğal bir söylem içinde, güçlükleri savuşturarak ya da dinleyicinin farkına varmaması için yeterince becerikli bir biçimde ödünleyerek uzun uzun, doğal bir söylem içinde kendini ifade edebilmelidir. Dışa yansıyan bir çaba olmaksızın dil dışı ve titremsel belirtileri kullanarak rahatça ve beceriyle etkileşime
girebilmek, ister söz alma düzleminde isterse gönderimde bulunma ve imalarda tamamen doğal bir biçimde söz alışverişine katılabilmelidir.
6. Düzenleyici yapıları ve bağlantı sözcükleriyle öteki eklemleme öğelerine ilişkin geniş bir dizgeyi eksiksiz ve uygun bir biçimde kullanarak tutarlı ve özenli bir söylem üretebilmelidir.